zaterdag 19 mei 2012

judy beads

 
 Na het maken van de vorige blog ben ik meteen aan de slag gegaan met het maken van kralen van klei. Ik was eerlijk gezegd zo klaar met het maken van de bolletjes en heb met een sateprikker de gaatjes erin gemaakt.  Best leuk om te doen.
Mijn plan was de bolletjes te bakken en te kijken om ze te glazuren. Vanavond toch anders besloten. Ik ben lekker gaan schilderen. Eerst pietje precies naar voorbeeld van de kiffa beads. Dat is best lastig als je zoals ik niet pietje precies ben. Werkte trouwens wel rustgevend. Ik kon aan niets anders denken dan aan het schilderen anders ging het mis. Op de foto zien ze er best mooi uit moet ik zeggen. (beter dan in het echt :))


Het schilderen van de bolletjes zo precies, dat was ik na 6 bolletjes wel zat. Dus toen maar een andere manier van schilderen uitgeprobeerd, die wat beter bij mij  past. Ik heb de bolletjes door verschillende kleuren verf gerold wat een gemarmerd effect geeft. Nu moeten de kralen nog even drogen en dan wil ik ze lakken. En dan nog een ketting maken. Deze actie wordt vervolgd dus..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten