vrijdag 25 mei 2012

breien met plastic

 
Vanavond aan de gang gegaan met plastic. Eerst uit een plastic tas een lange "draad" gehaald. Dit ging eigenlijk best makkelijk. Daarna begonnen met haken. Nu is haken al niet helemaal mijn ding dus dat heb ik snel opgegeven. Ik wilde het stukje (5 cm of zo) nog op de foto zetten maar ontdek dat het al is weggegooid door manlief en dus niet eens herkend als creatief uitprobeersel (snif).
Toen maar de brienaalden gepakt en begonnen met breien. Heb diep respect voor die vrouwen in Afrika. Eerst dacht ik nog ik ga een heel stuk breien. Tijdens het cultuurfestival in Hoorn in september doe ik namelijk mee met wildbreien. Het idee van een hekje bedekt met plastic breisels klonk mij wel orgineel in de oren. Orgineel nog steeds hoor maar ik ben allang blij dat deze 10 bij 3 cm is gelukt, met blauwe zere vingers. Dit stukje is gemaakt van een schipholtas. Wel toepasselijk dat ik die tas heb gebruikt voor mijn reisproject. Heb wel bedacht dat het leuk is om op school te weven met plastic als alternatief voor haken, maar wel om te ervaren wat je met plastic nog meer kan doen.
Nu morgen nog aan de slag met de tie dye. Goed weer om te verven want het kan lekker buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten