donderdag 24 mei 2012

gambia tasjes van plastic tassen

 Eigenlijk was ik net klaar met een blog over Gambia. Lekker makkelijk gedaan. In Senegal en Gambia doen ze tie dye dus ik had wat mooie foto's gezocht over Gambia. Net wilde ik er nog even een fimpje bijzetten en toen stuitte ik op iets wat ik veel interessanter vind. Een heel andere techniek.
Dus begin nu weer opnieuw met mijn blog schrijven. Dit geeft mij ook weer idee wat ik kan toepassen en waar ik nog echt niet zelf aangedacht had. Alleen kan ik al niet zo goed haken, dus of ik het wel met plastic zakken kan is even de vraag. Maar ik heb net wel de uitgebreidde uitleg gezien, dus kan in ieder geval een poging wagen.

  In Njau village in Gambia maken een groep vrouwen deze portemonnees en andere tasjes. Helaas geen prachtige foto van gevonden. Wel grappig dat dit net als de kifa beads in Mauritanie een groep is van ongeveer 100 mensen die dit doen en proberen geld te verdienen. Voor meer informatie zie njaurecycling.blogspot.com

Hier onder een fimpje over hoe je tassen kan maken van oude plastic tassen


http://www.youtube.com/watch?v=1zZw7yrI22M&feature=related

Geen opmerkingen:

Een reactie posten