zondag 3 augustus 2014

Ghana Trashy bags


Net even gaan snuffelen op het internet over Ghana en over afvalkunst.
Al snel kwam ik bij een bedrijf die van plastic allerlei andere dingen maakt.
Vooral tassen maar ook andere materialen.

Ze gebruiken hiervoor allerlei plastic aval. Oude bilboards die daar van een soort plastic worden gemaakt, waterzakjes (van deze zakjes zijn er nogal veel omdat je geen water uit de kraan mag drinken).



Wat mij erg aanspreekt bij dit bedrijf, naast dat ze afval recyclen, is dat ze steeds nieuwe dingen verzinnen om te maken.







 foto van Trashy Bags.

De mensfiguren hadden ze gemaakt bij een expeditie. 

In het filmpje zie je hoe het in het bedrijf in zijn werk gaat.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_6Y2ihLYnzE

En nu mijn uitdaging. Iets maken van afval. Maar eerst eens kijken wat voor afval ik kan verzamelen de komende tijd. Het naaien van de plastic lijkt mij best lastig. Volgens mij hebben zij er speciale machines geschikt voor het stevige werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten